home, sweet home

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installation, 4.16min, color, stereo

2013 / 人形町Vision’s

既存のホームビデオを素材として利用し、編集を行った。ビデオから過去を切り取ってみると、そこには記録としての事実はあるが、記憶としての真実はあるのか。自分の幼少期の映像なのに、まるで他人の過去をのぞき見ているような疎外感を感じる。断片的な記憶と実際の記録のギャップについて考え、記録されていない負の面を補完するように分解された絵が羅列する。あまりはっきりと見えない映像、あまりよく聞こえない音で、私の記憶の不一致を表現した。
 

home, sweet home

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installation, 4.16min, color, stereo

2013 / Ningyocho Vision’s (Tokyo)

This is a video work made of found home-video footages. When I see the recorded videos during my childhood, I feel a sense of alienation as if I was looking into the past of others. These videos cut our memories into pieces and pieces, are they recorded as fact, or memorized as the truth? Thinking about the gap between fragmentary and one-sided records and the actual memories, I list some decomposed drawings of those unrecorded, negative sides as a complement. Those blurred images and inarticulate voices might be seen as an expression of the discrepancy of my memories.